Friday, July 24, 2009

AKTIVITI THIS JULAI


"KITA ADALAH KELUARGA"..


Hidup sihat with aktiviti..hihi..hm..assalamualaikum..hari ni, tgh duduk sorang2 depan laptop rasa mcm nak sharing with sahabat2 semua brkaitn aktviti yg dijalankan sepanjang bulan julai ni..hmm...pada 12/7/09, kami sekeluarga (kak liza, aisyah, kak yan, ayu,syidah) telah menjalankan aktiviti bersama pelajar2 istimewa Um (primium) kt taman jaya. seronok sangat bila melihat org lain gembira. Alhamdulillah apa yang dirancang semuanya berjalan lancar, perjalanan pun alhamdulillah dipermudahkan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

jazakillahu kyairn kpd ahli-ahli care 4 all(fizan, akma, yana, fizah,sam) yg turut join meraikan pelajar2 primium dan junior (adik adilah, dan adik nang) yg turut serta. Tak lupa juga pd kak shi, kak yai yg turut membantu.Jasa baik kalian hanya Allah saja yang membalas .

doa ana tuk penggerak utama aktiviti ni iaitu Kak Liza yang sgt komited pd setiap kerja dan bertungkus lumus menyiapkan persiapan, yg rancang aktiviti ni..semoga akak dan kita semua sntiasa dalam rahmat Allah dan diterima segala kebaikan yg dilakukan..insyaAllah :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------


5:30am: hmm..awal pgi dah bangun .solat jemaah and terus siapkan sandwich kasih-sayang.hihihi..sangat seronok wat bersama2.. and kami mulakan perjalanan dgn menaiki bas dan lrt ke taman jaya. alhamdulillah sampai...


9:00 am : tunggu bas rapid kl(ke stesen lrt:universiti) secara berjemaah.. hihihi..




10:00am : sampai kat taman jaya.. (*tempat strategik kami berehlah*)




10:15am: dah nak mulakan sesi ta'aruf (*sebelum 2, hidangkan makanan dulu*..)
(*makanan =cempedak goreng, sandwich, roti jem, buah-buah tempatan, jajan.simple2 je)




10.30am:sesi taaruf bersama2 pelajar primium dan semua yg terlibat.

(*semua org diwajibkan mengingati apa sahaja maklumat yg diberitahu..hmm.mcm2 dapat..hihi*)




10:30 am-11:15: sambil taaruf we all makan2.hihi..






(*sesi suap -menyuap) suapan kasih -sayang.. (with my beloved best friend=kak yan)





11:15 am: dah siap makan2 kemas2 la pulak..:).


11:20am : aktiviti (teka sape)..hmmm..semua kena tutup mata.. bila tirai dibuka, setiap wakil kumpulan mesti teka siapa org dihadapnnya berdasarkan soalan yg ditanya. game ni, hanya menggunakan deria pendengaran (dengar suara) dan deria sentuhan tuk kenali pihak lawan. ada 2 team(kumpulan 1= Halawatul iman, kumpulan 2 =mawaddah..:)..hihihi..resultnyer...kmpln 1 menang sbb dapat teka dengan tepat..tahniah2..:)..sangat seronok and gembira semua.



(*hmmm...bahagia melihat org lain gembira*)hari yg bahagia untuk dinikmati. jam 1:00 pm permainan tamat. sebelum balik kolej masing-masing, kak liza memberi tazkirah sikit berkaitan 'erti syukur". apapun hargailah sesiapa sahaja yg menggembirakan anda, dan ucapkan syukur pada Allah jika diberi nikmat bahagia.
today: 24/7/09 :ana dan sahabat2 PAKK(persatuan pendidikan awal kanak-kanak) akan ke kem raudhah berinteraksi bersama-sama pelajar baru(junior). semoga hari ini lebih baik dari semalam dan perjalanan diberkati Allah..insyaAllah,..salam semua:)..doakan keselamatan kami


p/s: 1)"kamu tidak akan masuk ke syurga jika kamu tidak beriman,dan belumlah kamu beriman jika kamu tidak saling berkasih-sayang, mahukah kamu aku ajarkan bilamana kamu kerjakannya kamu akan berkasih sayang antara satu sama lain?"
maka, tebarkanlah salam antaramu.."
2)kasihlah kamu pada makhluk di bumi, nescaya DIA (ALLAH) yang dilangit akan mengasihimu". Dan pada hari akhirat Allah akan berfirman:
"di manakah orang2 yg saling mencintai kerana keagunganKu? hari ini AKU akan lindungi mereka kerana pada hari ini tidak ada perlindungan melainkan perindunganKu. (hadis Qudsi)

selamat berkasih-sayang semua..insyaALLAH bahagia hendaknya dunia akhirat..:)
assalamualaikum..jumpa lagi di post akan datang..






3 comments:

@iSYa YuSrA~ said...

salam
xde pun gambar saya...
nmpak kaki je
jadilah..hihihi

wawa-muslimahstory said...

hihi..nnti kita msukkn..di post yg akn dtg..hihi..syg cah..:).m.maaf

Gaya Hidup Sihat said...

salam.. bes dapat bersama dengan ahli permium ni. seronok, kegembiraan yang sukar digambarkan. semoga hari yang berlalu sebegitu menjelma lagi pada masa akan datang. peace:)